Acquisitie - Direct Mail - what's in a name

‘What’s in a name?’ plaatst zichzelf in de kijker met ‘klassiek’ postpakket

17/05/2018

What’s in a name? is een freelance communicatiecollectief in te schakelen door reclamebureaus en adverteerders. Voor elke opdracht wordt een uitgeslapen projectteam samengesteld met als creatief leidmotief: iMaginative Storytelling. Om de naambekendheid bij potentiële klanten te vergroten, werd beslist om gericht een persoonlijke Direct Mail te versturen en zich in tijden van digibesitas duidelijk te onderscheiden.

 

De strategie

Na een decennium buiten de lijntjes kleuren en een slapeloze nacht kwam het idee van een papieren trilogie annex portofolio tot stand: eerder opteren voor boeken in de bibliotheek dan voor pdf’s in de prullenmand.

It’s self-promotion, but not as you know it these days.

 

De communicatie

De mailing was een driedelige reeks met creatief werk, mooi gedrukt en op een originele manier gepresenteerd.

 

  1. Will Draw For Fun

De eerste uitgave is een lookbook van illustraties in opdracht van diverse klanten. De verschillende tekeningen werden stuk voor stuk gestript van tekst en verbonden via een associatief motief. Of zoals men het zelf verwoordt: het is een kijkboek voor de leeslust en een neen aan de visuele vervuiling.

 

  1. Will Write For You

Het tweede booklet brengt een ode aan het geschreven woord en leest als een enige sollicitatiebrief. Het laatste woord is persoonlijk gericht aan de bestemmeling en wordt met de vulpen gesigneerd.

 

  1. Will Work For Awards

Het slotstuk is een campagnegazet met selectief werk en neemt een loopje met de wereld van reclameprijzen, aangezien elke campagne bekroond werd met een fictieve ‘Award’…

 

Deze Direct Mail werd op naam verstuurd naar communicatiebureaus en prospects en telkens met een geschreven postkaart gepersonaliseerd.

 

De resultaten

De mailing was erg opvallend in digitale tijden en werd dan ook positief onthaald. Een greep uit de reacties:

 

Super leuk! Griet Byl – MEDIAMARKETING

Ik ben erg onder de indruk – Sandra Rosseel – KW Weekend

Dat is echt wel een stoefboek – Emily Rammant – FAMOUSGREY

Het ziet er prachtig uit. Wat een super vormgeving – Steven Van Belleghem – SNACKBYTES

Het pakketje lag deze ochtend te fonkelen op mijn bureau. Zo leuk en persoonlijk dat ik er zowaar rode wangen van kreeg. – Anoek Van Wouwe – VLAM

Het ziet er dan ook wel érg mooi uit, helemaal tot in de puntjes. Mooimooimooi! – Klara De Smedt – De WINKELHAAK

Magnifiek gemaakt, prachtig gepresenteerd. Een knap staal van jullie kunnen, prettig en pittig gedoseerd en becommentarieerd. Vol vrolijke, verrassende, vinnige en vunzige vrijdenkerijen – Wim Demyttenaere – WIMPULS

Sterk werk – Eva Hugaerts – THE FAT LADY

Bedankt voor jullie indrukwekkende mailing! – Adriaan Van Looy – ONLYHUMANS

It’s kind of a master piece! – Grégory Clément – YELLOWPIMENTO

Heel aangenaam verrast door je werk. Fris, creatief, met een knipoog – Frederik Dewispelaere – WUNDERMAN

Het is echt een pareltje – Laura Van Avondt – DE VLOER

Ja absoluut! En heel mooi werk – Klaartje Galle – BBDO

Heel mooi werk! Daar is bloed, zweet en tranen in gekropen – Jeroen De Jong – HEAD OFFICE

Knap werk! Ik ben onder de indruk – Kenneth De Decker – MEDIA MIRROR

Was me dat een ontzettend indrukwekkend staaltje drukwerk, alsook illustratief en woordelijk iets om U tegen te zeggen – Jirka De Preter – GRAPHIC DESIGNER

We have received your booklet, yuge fan, tremendous work! – Marc Van den Bossche – 20SOMETHING

Avatar
Guest Blogger

Gerelateerde Cases:

100% respons met een direct mail zónder adres?

...
Lees verder

Do Cats Love Direct Mail ?

...
Lees verder

The First Instant Direct Mail

...
Lees verder
Al onze Cases