Acquisitie - Branding - Construction / Housing / Decoration - Custom Magazine - Loyalty

Wanneer Colora en The Fat Lady samen aan het schilderen slaan

18/05/2015

Retailketen colora staat voor verf + advies. In de colora winkel krijg je waardevolle technische tips en kleuradvies op maat. Het colora magazine is een extensie en verpersoonlijking van die dienstverlening. Het magazine geeft tal van tips & tricks om je interieur mooier te maken a.d.h.v. DIY-ideeën, creatieve make-overs, reportages waarbij we binnenkijken bij een colora coach … In het blad draait het om échte mensen en échte interieurs zodat de lezer op een ongekunstelde manier ziet wat een likje verf kan doen.

Het colora magazine wordt huis-aan-huis bedeeld binnen een straal van 7 km van een colora winkel en op adres gestuurd naar abonnees. Door in te spelen op de seizoenen en te verdelen net voor de vakanties, zorgt het magazine telkens voor een boost in de sales.

Enkele opvallende resultaten:

  • De naamsbekendheid van Colora steeg met 80%
  • 75% neemt de uitneembare kleurkaart mee naar de winkel
  • 50% bewaart het magazine tot op het moment van het klussen
  • Colora ziet ook duidelijk een piek in de verkoopcijfers.

Case-colora-beeld-9

Stéphane Verbrugge
Stéphane Verbrugge

Media Community manager bpost business

Gerelateerde Cases:

Het “Proef Zweden” magazine van Volvo: de sensatie van Zweden in je brievenbus.

...
Lees verder

Belisol: magazine voor klanten én prospecten

...
Lees verder

The medium is the message, applied to Direct Mail

...
Lees verder
Al onze Cases