Branding - Direct Mail - Media - Objectives - Sectoren

VTM, bpost en merci zien mama’s graag

07/05/2015

Dit jaar zetten we op zondag  10 mei moeder – vaak letterlijk – in de bloemetjes.
Maar het kan ook origineler. Dankzij de unieke actie die VTM, merci (Storck) en bpost op poten zetten bijvoorbeeld.

 

“Als kind zeg en toon je vaak dat je je moeder graag ziet. Als je ouder wordt, doe je dat veel minder. Daar wilden we met deze campagne iets aan doen.” Aan het woord is Pieter-Jan Wynant, binnen het marketingteam van VTM verantwoordelijk voor de Moederdagactie.

 

Samen met merci (Storck), bpost en reclamebureau Flexus Advertising greep VTM Moederdag aan om een leuke marketingactie op te zetten. Via een tv-spot, een online en social media campagne worden VTM-kijkers tussen 20 april en 6 mei opgeroepen om een foto te uploaden en met een persoonlijke boodschap als echte postkaart te versturen naar hun mama. Dat kan via de Mobile Postcard app van bpost of via vtm.be. De kaartjes worden op vrijdag 8 mei bezorgd, tenzij de gebruiker dat anders heeft aangegeven.

 

Voor de eerste 5000 mama’s is er zelfs nog een extra verrassing. Zij krijgen op zaterdag 9 mei een gepersonaliseerd doosje merci-chocolaatjes, persoonlijk aan huis geleverd door de postbodes van bpost.

 

“Voor ons is het een leuke manier van samenwerken met een adverteerder; een manier die verder gaat dan onze klassieke airtime campagnes”, besluit Pieter-Jan Wynant. “Bovendien is deze actie voor onze kijkers zeer gebruiksvriendelijk. Ze gebruiken de app of hoeven maar naar onze website te surfen en een foto te uploaden. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat het een groot succes zal worden en dat heel veel mama’s in Vlaanderen een leuke Moederdag te wachten staat.”

 

Bekijk het filmpje: 

 

Avatar
Guest Blogger

Gerelateerde Cases:

Lisa Petrole Photography: Blank

...
Lees verder

Comedy Central – Drunk History

...
Lees verder

Iziko Natural History Museum – Fossil Biscuits

...
Lees verder
Al onze Cases