Acquisitie - B2B - Creativiteit - Direct Mail

JCDecaux: Enorme facturen

25/03/2015

JCDecaux investeert tegenwoordig volop in digitaal met een hele reeks nieuwe digitale functies en technologieën voor hun billboards.  Om de belangrijkste adverteerders van België te informeren over de voordelen van die nieuwe functies en technologieën, startten ze vanuit het digitale. Zoals iedereen weet, zijn de billboards van JCDecaux te zien langs de straten …

jcdecaux

Maar ze zijn ook te zien langs de straten … van Google Street View. Al deze billboards zijn dus jarenlang zichtbaar gebleven op eenzelfde plaats. Wat wil zeggen dat al deze merken dan ook jarenlang van gratis mediaruimte hebben kunnen genieten. Dus waarom zouden we dat niet gebruiken als een krachtige B2B-tool? Samen met BBDO Belgium, zond JCDecaux een ingelijste foto van hun campagne op Google Street View naar de 53 grootste adverteerders van België. Ze voegden een brief en een gedetailleerde factuur toe, om ze zo op de hoogte te brengen van het feit dat hun campagnes al jarenlang zichtbaar zijn op Google Street View.  Zonder dat ze ervoor betaalden.

Maar natuurlijk waren ze niet van plan om hen dit hoge bedrag te laten betalen. Het enige wat ze als wederdienst vroegen, was om even tijd vrij te maken om eens te luisteren naar wat het salesteam te vertellen heeft over hun nieuwe technologieën en hoe ze het maximum uit hun mediaplan kunnen halen …

Avatar
Guest Blogger

Gerelateerde Cases:

Calor powered fork-lift trucks – Magic Dumbbell

...
Lees verder

Een sprekende mailing: slechts één voorbeeld van de eindeloze cross-mediale mogelijkheden van de brievenbus

...
Lees verder

Facebook turn to print

...
Lees verder
Al onze Cases