Acquisitie - B2B - Kanaal - Cuckoos - Direct Mail - Events - FMCG - Objectives - Sectoren

bpost overtuigt topmarketeers met koekje van eigen deeg

13/06/2016

FOR A LITTLE PEACE OF YOUR BUDGET

FMCG
Hoe vecht je tegen het vooroordeel dat voor een productlancering enkel massamedia doeltreffend zouden zijn?
Onderzoek wijst immers uit dat je met direct mail in de media-mix de aankoopintentie doet stijgen met liefst +61 %, en de ROI met +12 %.
Maar hoe overtuig je marketeers dat een klein stukje papier in de brievenbus zo’n grote impact heeft? TBWA nam deze uitdaging letterlijk op.
Het scheurde een stukje papier uit grote lanceringsaffiches en stuurde dit naar de desbetreffende marketing directeur met een duidelijke boodschap: met een klein stukje uit je budget realiseer je een flink stuk extra ROI.
Het resultaat van deze selectieve campagne was indrukwekkend: 50 % conversie.Slimme doelgroepselectie, originele aanpak, straffe conversie.
Bron :  DMIX

BRONZE EFFECTIVENESS Best Targeted Award B-to-B
ADVERTEERDER: BPOST AGENCY: TBWA
CAMPAGNE: FOR A LITTLE PEACE OF YOUR BUDGET

Bewaren

Bewaren

Avatar
Guest Blogger

Gerelateerde Cases:

Fuji Xerox verkoopt 49 topprinters met een catwalk-direct mail

...
Lees verder

Hoe Volvo met de juiste envelop voor $ 54.500.000 trucks verkocht

...
Lees verder

Hoe Vileda met een nostalgische direct mailing propere verkoopresultaten behaalt.

...
Lees verder
Al onze Cases