Acquisitie - Construction / Housing / Decoration - Huis aan huis

Belisol zegt het met een krant

13/09/2016

Hoe spring je er als producent van ramen en deuren uit tijdens Batibouw,

wanneer merken elkaar verdringen om aandacht? Belisol deed het door huis-aan-huis

een krant te verdelen, zodat meteen heel wat informatie en inspiratie kon meegegeven worden.

Belisol krant

 

Belisol en huis-aan-huisreclame, het is al enkele jaren een goede match.

“Wij bedelen al jaren flyers in de brievenbussen rond onze 40 winkelpunten”,

zo zegt Andres Lesire,  Marketing Manager van de producent van ramen en

deuren. “Wij vinden het belangrijk om in de brievenbus aanwezig te zijn.

Je hebt een hoog bereik, kan regionaal te werk gaan en creëert impact.”

 

 

Toch wilde Belisol begin dit jaar af van zijn flyers. “Er zat wat sleet op de formule”,

geeft Andres Lesire toe. “Maar daarnaast hadden we ook heel wat andere redenen

om naar een ander concept te grijpen. We hadden heel wat te vertellen: er was de Belisol Belofte

die we in de markt zetten, we wilden potentiële kopers meer inspiratie bieden en we wilden

het merk meer inhoud geven. En het was Batibouw: een belangrijk moment voor het merk,

maar ook een periode waarin het moeilijk is eruit te springen.” Belisol koos uiteindelijk voor

een krantje van 8 pagina’s. Dat bood de mogelijkheid de kans om meer informatie te

geven en meer verhalen te vertellen. De krant maakte deel uit van een campagne die

ook uit online en radio bestond. “Die combinatie werkte”, geeft Andres Lesire mee.

“De krant had bovendien als voordeel dat ze bijgehouden werd. Verschillende filiaalhouders

lieten ons weten dat ze het krantje op de salontafel van klanten zagen liggen.”

 

Resultaten:

Ook een posttest toonde de efficiëntie aan.

De herinnering lag heel wat hoger dan bij een gewone flyer en ook de kwaliteitsbeleving

lag hoger. “Dat zorgde ervoor dat de consumenten actie ondernamen: de site consulteren,

een showroom bezoeken…” Het leidde tot een succesvol eerste kwartaal voor Belisol,

dat volgend jaar trouwens z’n veertigjarig bestaan viert. Dat deze actie een vervolg krijgt,

stond voor Andres Lesire alvast buiten kijf.

 

 

Bewaren

Bart Lombaerts
Bart Lombaerts

Gerelateerde Cases:

Royco wint fans met bijzondere sampling

...
Lees verder

IKEA stuurt eerste Direct Mail die je in de oven kunt stoppen

...
Lees verder

Nescafé’s In-Home Advertising campagne smaakt naar meer!

...
Lees verder
Al onze Cases